Cvičenie na doma pre ženy alebo ako začať doma cvičiť

21x

Mnoho ľudí momentálne prežíva obdobie kedy sa z domu ani nepohne a pomaličky začína lenivieť a priberať. To, že sú zavreté fitness centrá, športoviská alebo my samotní však neznamená, že nemôžeme cvičiť. Doterajšie výhovorky, že nemáme na cvičenie čas teraz strácajú svoje opodstatnenie. Dnes sa na internete nachádza veľa videí s cvičeniami na doma alebo rôznych programov, ako aj napríklad náš tréningový plán Späť do formy. Stačí si len vybrať aký druh vám vyhovuje a ktorý vás bude najviac baviť. 

Ale aj vy patríte do skupiny, ktorá nevie ako začať? Nevadí poďme sa pozrieť na zopár tipov ako začať a zostať aktívna aj medzi štyrmi stenami.

Vytvorte si doma dostatočný priestor na cvičenie

V podstate na to aby ste zostala aktívna a odcvičila kvalitný tréning doma, bude vám stačiť priestor 2×2 metre. Ak náhodou máte pred sebou zrkadlo je to plus na to, aby ste sa kontrolovali pri správnosti cvikov. Zároveň si nájdite vhodné oblečenie v ktorom sa vám bude dobre cvičiť. Aj keď cvičíte doma tak si môžete urobiť radosť a obliecť sa tak, aby ste sa cítili atraktívna.

Vytvoriť si týždňový časový harmonogram

Druhým dôležitým aspektom bude si vybrať pevný čas, kedy si budete istá, že ten tréning odcvičíte. Či už to bude ráno, večer alebo počas dňa kedy je váš partner a deti preč je už na vás. Akonáhle v tom máte jasno, termín si zapíšte do kalendára či diára. Takto si to budete pamätať lepšie a je väčšia šanca že to aj dodržíte. Ak je vás doma viac, skúste si dohodnúť, že tento čas je jednoducho váš.

Vyberte si ideálny tréningový plán 

Aj keď na internete je mnoho videí s cvičeniami od svetoznámych športovcov alebo fitnessiek je dôležité dbať na to, aby ste si vybrala také cvičenie na doma, ktoré bude pre vás vhodné.

Ak ste začiatočníčka a nemáte veľa  skúsenosti, začnite cvičiť online pod dohľadom trénera alebo si nájdite cviky, ktoré nie sú náročné na prevedenie a budete si istá, že ich vykonávate správne. My ponúkame program Späť do formy, ktorý je vhodný pre mamičky po pôrode alebo ženy, ktoré dlhšie necvičili.

Naopak ak máte skúsenosti s cvičením, môžete si vyskúšať rôzne variace cvičení, aby vás bavilo pravidelne dodržiavať harmonogram tréningov.

Obľúbená hudba a domáce pomôcky

Určite si vytvorte svoj playlist najobľúbenejších hitov, ktoré vás nakopnú vydať zo seba maximum a tým pádom spáliť čo najviac kalórií. Takisto aby vás tréning viac bavil využite náradie, ktoré ponúka vaša domácnosť. Použite fľaše s vodou miesto činiek, vankúše miesto lôpt alebo stoličku na posilňovanie rúk či výstupy.

Dajte si tréningy s priateľkami alebo v skupine

Ak pre vás cvičenie osamote nie je motivujúce a ste zvyknutá cvičiť skupinovo, nemusíte sa toho vzdať ani teraz. Vďaka technológiám a internetu môžete pokračovať v cvičení vo vašej doterajšej športovej tréningovej skupine, keďže takmer všetci tréneri, dnes trénujú svojich klientov naďalej zo svojich obývačiek.

Pokojne si nájdete na internete online jogu, zumbu, HIIT tréning a iné. Na skupinové cvičenie sa môžete dohodnúť aj so svojimi kamarátkami či kolegyňami a budete sa navzájom podporovať  a motivovať k výsledkom.

Nájdite si vlastnú výzvu aby ste stále prekonávali 

Aby ste sa stále posúvali začnite s výzvou, ktorú budete prekonávať. V pondelok si dáte 30 brušákov, 30 klikov, 30 drepov a podobne a na ďalší tréning už sa prekonáte o ďalších 5-10 opakovaní. Nebojte sa vytvoriť si aj vlastnú zostavu, ktorá vám bude vyhovovať alebo ak si neviete nastaviť cvičenie sama, pozrite na internet a vyhľadajte si výzvy, alebo tzv. „challenges“ ktorých je mnoho.

Nemusíte sa tak každý deň trápiť vyhľadávaním vhodného cvičenia, ale idete tempom podľa toho, ako je vystavaný tréning.  Snažte sa prekonávať každým tréningom.

Cvičte bezpečne a majte z cvičenia radosť

Nech si vyberiete akékoľvek cvičenie, snažte sa ho vykonávať čo najsprávnejšie, nech predídete zraneniam. Dôležité je aby vás cvičenie bavilo a mali ste z neho radosť.  Preto po každom tréningu si doprajte odmenu formou dobrého filmu alebo horúcou vaňou. Poprípade po dodržaní týždňového harmonogramu si môžete dopriať aj obľúbené jedlo alebo maškrtu.

Vaša námaha sa vám mnohonásobne vráti, cvičenie prináša mnoho výhod ako:

  • znižuje riziko výskytu chronických ochorení, ako je cukrovka alebo vysoký krvný tlak,
  • zlepšuje náladu a duševné zdravie,
  • zlepšuje sexuálny život,
  • má pozitívny vplyv na činnosť mozgu,
  • zvyšuje kondíciu a pomáha pri chudnutí,
  • spomaľuje proces starnutia.

Držíme palce Vaše Fitmaminy